Hacer historia(s). Cicle de retro_performances
Hola!
Benvinguts amics, professionals, curiosos i interessats en general.
Tornem a estar aquí orgulloses de presentar-vos el nou cicle de
retro-performances que ens acompanyarà durant tota la tardor, d’octubre
fins a desembre, i que s’acollirà entre l'Antic Teatre, la Sala
Hiroshima i la nostre estimada Poderosa.
Aquest cicle sorgeix d'un desig d'ARTAS (artistes associats a la
Poderosa), en un intent de recuperar tot allò del passat que continua
sent vigent i que malgrat el temps encara ens interessa.
El cicle vol qüestionar l'emergència, la novetat per la novetat i les
polítiques neoliberals que van a favor d'un tipus d'art consumible.
Posicionar-se en contra de l’amnèsia del pas del temps trepidant i
permetent mirar el passat des de la revisió, reconstrucció i record...
no com un acte de nostàlgia, sinó com un exercici de comprensió
històrica del present.
Hi haurà des de treballs escènics que no vàrem veure en el seu moment a
treballs que hem gaudit fa temps i pensem que seria molt ric tornar-los a
reprendre.
Hits, Remakes, Autovideografies, i Activitats teòriques ens faran pensar
sobre els conceptes de MEMÒRIA, EMERGÈNCIA, ARXIU i TRANSMISSIÓ.
(...) Una de las tendencias que todos reclaman es la de lo "nuevo",
no en el sentido de una originalidad o singularidad, sino en ese sentido
mercantilista de algo que pueda ser panfletariamente promovido en
grandes caracteres por los periódicos o publicitado salvajemente, para
que en la cadena natural canibalista del consumo pueda ser promocionado
eficazmente, adquirido vorazmente y que todos se empachen en el exceso
de la cantidad para vomitar rápidamente (...)
“Esto no es arte es bulimia”
Claudia Galhos
|
|
Isabel de Naverán | Explicar per oblidar
Activitat teòrica : Grup de lectura
Dies : 7, 8 i 9 d’octubre
Hora :17:00h a 21:00h
Lloc : La Poderosa
Preu: 35€ tres dies / 15€ un dia
En aquest grup de lectura recorrerem tres aspectes detectats en
coreografies reconstruïdes en els darrers anys: el primer té a veure amb
la controvèrsia de tota reconstrucció, és a dir, amb la impossibilitat
de recuperació de la història tal com va ser; el segon amb l'arxiu en
relació al cos, amb el document en relació a la veritat i per extensió
amb el paper del biogràfic en la història col·lectiva; i el tercer, suma
dels dos anteriors, tracta d'entendre els efectes físics d'una vivència
singular que té lloc quan s'habita la tècnica creada per un cos
diferent al que balla.
Compartirem textos de André Lepecki, Rebecca Schneider, Michel Foucault o Gilles Deleuze.
Per inscriure´t i rebre els textos envia un mail abans del 1 d´Octubre a: info@lapoderosa.es
+ info
|
|
Juan Domínguez i Amalia Fernández | Shichimi Togarashi
Hit Peces que ens van marcar
Dies: 10 i 11 d’octubre
Lloc: Antic Teatre
Hora: Dissabte a les 21h y Diumenge a les 20h
Preu: 10€
Partim de dues voluntats que interactuen, al llarg del temps
de representació, proposant als espectadors una metodologia de
construcció visible que els permeti observar com ens comportem dins de
les nostres pròpies fantasies i com reflexionem sobre la realitat.
Entenent que la realitat=la fantasia dividida pels metres que et separen
d'aquesta fantasia.
+ info
|
|
MIX-EN-SCENE | AMARANTA VELARDE
Remake Revisant el passat
Dies: 29 i 30 d’octubre
Lloc: Sala Hiroshima
Hora: 21h
Preu: 12€ anticipada / 15€ taquilla
Es tracta de construir una sessió acústica i visual que reprodueix,
versiona i barreja fragments (samplejats) històrics i icònics de la
dansa, la música i les visuals. La proposta realitza un viatge que
experimenta amb la cronologia, la superposició d'estils i principis
artístics, utilitzant estratègies de la postproducció i l'esperit Dj de
l'apropiació, manipulació i versionat de materials.
Ajuda a la producció : La Poderosa
Amb el suport: El Graner, Laboral Centre d'Art i Creació Industrial i Konvent.0
+ info
|
|
Olga de Soto | histoire(s)
Hit : Peces que ens van marcar : film + conversa amb el públic
Dies: 14 i 15 de novembre
Lloc: Antic Teatre
Hora: Dissabte 14 a les 21h / Diumenge 15 a les 20h
Preu: 10€
L’obra històrica de Roland Petit i Jean Cocteau, "El Jove i La Mort",
que es va estrenar al Teatre dels Camps Elisis el 25 de Juny de 1946,
serveix a Olga de Soto com a pretext per a l’elaboració d’un documental
escènic, a partir de l’encàrrec del Culturgest de Lisboa. La coreògrafa
entrevista uns quants espectadors que van assistir a la representació
del 46. Amb cada testimoni es va reconstruint l’espectacle original. Les
seves paraules, vacil·lacions, silencis, els records i les anàlisis
transcendeixen el muntatge inicial, transportant-nos a la història del
darrer segle, la història de la guerra que tot just havia acabat quan es
va estrenar el ballet, la història d’aquests homes i dones que han
sobreviscut fins als nostres dies.
+ info
|
|
Body Nawman / Go.go home | Carmelo Salazar
Remake Revisant el passat
Dies: 7 i 8 de novembre
Lloc: Antic Teatre
Hora: Dissabte a les 21h y Diumenge a les 20h
Preu: 10€
Tags: auto visuals, acció psíquica, dansa, teatrillos,
talk show, textos, demos, música específica, exotismes, art movies,
filosofia, venda, solo
+ info
|
|
Olga de Soto | Conferència
Activitat teòrica
Dia: 15 de novembre
Lloc: La Poderosa
Hora: 17h
Preu: 6€
Olga de Soto ens parlarà del seu treball de recerca i creació en els
darrers anys, en el qual estudia els temes de la memòria i l'empremta o
l'impacte que certes obres d'art escènic poden arribar a tenir en la
vida de la gent. Acompanyada de documents de diferent naturalesa, la
coreògrafa ens explicarà els dos eixos principals en el seu treball: la
memòria física i la memòria perceptiva, lligades a la recepció o a la
interpretació d'una obra. Analitzarà també les diferents problemàtiques
amb les que s'ha enfrontat durant els processos de creació per arribar
des de les idees inicials fins a les formes escèniques, plàstiques,
documentals i/o audiovisuals finals. Ens parlarà de la manera en què la
memòria material i immaterial, gràcies al treball de recerca i
recopilació de documents pre-existents com de transmissió oral
, s'han transformat en matèria per a la (re)creació, la reapropiación i
la recuperació o reactivació d'una memòria pròpia o aliena.
+ info
|
|
Aimar Pérez Galí | Els meus mites, els meus referents, els meus fetitxes.
Auto videografia Playlists singulars
Dia: 18 de novembre
Lloc: La Poderosa
Hora: 21h
Preu: 6€
En aquesta auto videografia farem un repàs dels meus treballs favorits,
peces històriques o materials difícils de trobar, compartiré alguns
vídeos que han estat i són referents de projectes anteriors o per a
recerques actuals.
+ info
|
|
Rafael Ponce, Mónica Muntaner i Kike Salgado | Menta in iurmain
Hit peces que ens van marcar
Dies: 26, 27, 28 i 29 de Novembre
Lloc: Sala Hiroshima
Hora: 12€ anticipada / 15€ taquilla
Preu: 21h
“Menta in iurmain” és una radiografia fresca, un llarg passeig pels
incomparables paratges de les llacunes cerebrals dels seus
protagonistes. Una història complexa de dues persones que, sembla
mentida, conserven l’esperança. Dos cossos que cauen del cel i
ràpidament s’incorporen al ritme frenètic de fes alguna cosa, el que
sigui, però fes.
+ info
|
|
PLAYdramaturgia | Pròleg als detectius salvatges i Ola Maciejewska | Les coses de les quals ets amo et posseeixen
Auto videografia Playlists singulars + Activitat teòrica ( sesssió conjunta)
Dia: 10 de desembre
Hora: 21h
Lloc: La Poderosa
Preu: 6€
PLAYdramaturgia | Pròleg als detectius salvatges
“Els detectius salvatges” dóna títol a un projecte documental. Com la
novel·la homònima de Roberto Bolaño, tracta d'una recerca, una excusa
per retratar a una generació artística, en el nostre cas escènica; a un
teixit humà també fet d'absències, on els relats circulen vius esperant a
ser capturats. Començarem pel pròleg, que ja recull una obsessió: som
hereus d'una multitud d'escenes que no hem vist i, segurament, no veurem
mai.
Amb el suport de: Festival inTACTO.
Ola Maciejewska | Les coses de les quals ets amo et posseeixen
Amb aquesta xerrada vull llançar una mica de llum sobre la presència de
les coses, els artefactes i el que jo anomeno l'execució d´allò
miraculós en la meva pràctica... Així que si jo penso en recolzar el
renaixement del miraculós en la dansa, seria el del ressorgiment de
l'interès en l´antropomorfisme i l'animisme. Tot i que pot sonar com si
estigués parlant de bruixeria, la meva pràctica artística va començar
pel desig de descobrir el que avui dia pot desafiar el concepte de la
dansa... La idea és compartir alguns criteris que permeten jugar amb el
llindar del no verificable, fissures que desafien cert
+ info
|
|
Pere Faura | Jerôme Bel, les meves samarretes i jo. Shirtology revisited y Ola Macjieweska | Loie Fuller : Research (Exercise)
Remakes Revisant el passat ( sessió conjunta )
Dies: 12 i 13
Lloc: La Poderosa
Hora: 21h
Preu: 8€
Pere Faura | Jerôme Bel, les meves samarretes i jo. Shirtology revisited
Reactivació en forma de versió personal de la peça emblemàtica de Jerôme
Bel "Shirtology" creada l’any 1997. "Shirtology" és una de les peces
claus per entendre el naixement i posterior desenvolupament de la dansa
conceptual europea on Bel abordava de forma magistral i precisa la
relació entre cultura popular i discurs meta-escènic.
Ola Macjieweska | Loie Fuller: Research (Exercise)
Amb aquest treball examino els límits de la capacitat humana i la
capacitat d'un objecte en acció. “Loie Fuller: Research” consta de dos
exercicis. Inspirat en la relació entre l'escultor (humà) i l'escultura
(no humana), l'exercici juga amb la capacitat material del cos humà i la
capacitat de l'artefacte (el vestuari) en la seva relació contínua,
similar a l’acte d’esculpir. És una pràctica física d'estimulació del
moviment de la matèria que agafa forma, un moviment que apareix com a
resultat de la relació entre el cos humà i l'objecte (el vestuari).
+ info
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada