Butlletí de Cultura
Núm. 33 · agost - setembre 2013
EDITORIAL
|
Entrevista a Inés Garriga
|
A través d’aquestes línies volem desitjar-vos unes merescudes
vacances estivals. És imprescindible fer una parada al camí per
recuperar forces, revisar el camí fet i repensar el que tenim per
davant. Desconnectar és clau per alimentar la nostra creativitat, per
reafirmar els compromisos i mantenir la il·lusió. Nosaltres també
esperem descansar i carregar les bateries de la nostra creativitat.
Estem contents d’anunciar-vos que al novembre tornem a tenir aquí el
CultHunting Day. Serà el divendres 8 de novembre a l’Arts Santa Mònica.
Tornarem a seure a una mateixa taula a coneguts empresaris i
prestigiosos artistes perquè dialoguin sobre tot el que la cultura pot
aportar al món de l’empresa, tindrem a directius d’empreses que ja
aposten per la cultura explicant els seus casos d’èxit i una vintena
d’artistes exposant els seus projectes per a empreses i institucions.
CultHunting és el punt de trobada imprescindible entre artistes i
empreses. Esperem que ens hi acompanyeu.
Que tingueu tots un molt feliç estiu!
Llegir més
|
Directora de Creativitat i Innovació. Institut de Cultura. Ajuntament de Barcelona
Per què des de l'Institut de Cultura es va apostar per una Direcció de Creativitat i Innovació?
Crec que l’aposta ha estat encertada. Neix en un context molt
oportú. Calia fer-ho en un moment on moltes ciutats arreu del món tenen
direccions similars als ajuntaments i responsables d’innovació que
treballen la ciutat tenint present que les ciutats intel·ligents
(smartcities) no ho seran sinó tenim en compte els ciutadans que hi
viuen, la seva cultura,ciutats que creuen que el seu major potencial és
el coneixement creatiu i innovador dels seus ciutadans, parlem aleshores
dels smartcitizens, on impliquem els ciutadans en la presa de decisions
alhora de definir, repensar el present i futur de la seva ciutat.
Llegir més
|
CaixaEscena, un programa de suport a les pràctiques escèniques dels centres educatius Per Àngela Segura, coordinadora del programa de CaixaEscena
|
En els anys precedents a la crisi, la bonança econòmica i la
satisfacció per l’alegria estadística preocupada sobretot per les xifres
d’espectadors en teatres i auditoris, va portar a oblidar-se de
consolidar la demanda que és la base per tenir unes audiències estables.
Parlem de com consolidar una demanda en arts escèniques-. Tal i com
certifiquen els experts del camp de la psicopedagogia i la sociologia,
els valors personals i la creació d’interessos culturals es produeixen
principalment en les primeres etapes de la vida dels individus, a la
infantesa i adolescència.
Llegir més
|
NOTÍCIES
|
Una setmana a Silicon Valley
aPortada col·labora amb el projecte Imagine.cc que porta a 12 joves
emprenedors - anomenats dreamers – durant tot el mes de juliol a San
Francisco i Silicon Valley. Allà han desenvolupat 4 projectes
d’innovació proposat pels patrocinadors del projecte seguint el mètode
Lombard. Una primera setmana dedicada a repensar el problema, una segona
per generar idees disruptives, una tercera setmana per prototipar el
projecte i la quarta per preparar la comunicació pública i el pitch
davant d’inversors.
|
|
|
|
|
El Mercat de Música Viva de Vic celebra el seu 25é aniversari
La 25a edició del MMVV tindrà lloc del 12 al 15 de setembre i
comptarà amb més de 50 concerts repartits en quatre dies d’intensa
activitat. El Mercat arrancarà el dijous 12 amb la jornada de celebració
d’aquest aniversari amb sis concerts proposats pels 6 directors
artístics que han passat pel Mercat al llarg d’aquests 25 anys. La
proposta de Ramon Muntaner, director artístic entre els anys 1993 i
1995, serà la que inauguri el Mercat amb un projecte molt especial:
Jaume Sisa, Quimi Portet i Joan Miquel Oliver per primera vegada actuant
junts amb un espectacle especialment ideat per l’ocasió.
|
El projecte APPS&CULTURA de l'ICUB impulsa la creació de més de 20 aplicacions mòbils culturals a Barcelona
Barcelona comptarà a partir d’ara amb 22 apps per a mòbils noves, pensades per a connectar la cultura amb el mòbil i donar un nou impuls al teixit cultural i al talent artístic de la ciutat.El
projecte APPS&CULTURA, impulsat per la Direcció de Creativitat i
Innovació de l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), ha propiciat la
ideació de 68 propostes d’aplicacions mòbils culturals, de les quals 22
han estat seleccionades per a ser desenvolupades.
|
|
|
|
|
Gaudí Experiència celebra el seu primer aniversari amb una setmana de portes obertes a favor de la Fundació Banc dels Aliments
El passat 4 de juliol Gaudí Experiència va complir un any i ho va voler celebrar convidant a tothom a visitar l’espai 4D per tant sols 1 euro –el preu habitual de l’entrada és de 9 euros–, destinat directament a la campanya de la Fundació Banc dels Aliments “La fam no fa vacances”.
|
L'Acadèmia 1750 inaugura el Festival de Torroella de Montgrí i el nou Auditori Espai Ter
L’Orquestra Resident del Festival de Torroella de Montgrí,
l’Acadèmia 1750, ha estat l’encarregada d’inaugurar el passat divendres
19 de juliol la 33a edició del Festival. Un esdeveniment que aquest any
ha pres especial rellevància ja que ha coincidit amb la inauguració
oficial del nou Auditori Espai Ter.
|
|
|
aPortada recolza l'impuls internacional de les Arts Escèniques de Catalunya i Balears
Les Arts Escèniques es troben en un moment decisiu de la seva
trajectòria vital. La internacionalització és cada vegada més necessària
i no només degut al moment econòmic actual i la necessitat d’ampliar
fronteres i obrir mercats sinó també perquè suposa un enriquiment del
sector.
|
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada