La COS inicia una campanya nacional contra la temporalitat
El sindicat ha avançat a Llibertat.cat els continguts de la seva nova campanya, que es presentarà a tots els llocs on sigui possible conjuntament amb les organitzacions que vulguin participar-hi
30/12/2011 Laboral
L’any 2012 serà un any de fortes retallades als Països Catalans. És per això que la Coordinadora Obrera Sindical (COS) ha preparat una campanya, que iniciarà amb l’entrada del nou any, contra la precarietat laboral i la temporalitat.
La campanya pretén, segons ha explicat a Llibertat.cat el portaveu nacional de la COS, Gonçal Bravo, atacar casos concrets començant pels contractes d'obra i servei i després anar ampliant el camp d’actuació. Bravo considera que una campanya focalitzada és molt més eficaç que una de genèrica ja que les "històries genèriques, per molt bona voluntat que tinguen, al final serveixen per poc”. En aquest sentit, el sindicat pretén anar informant sobre els contractes precaris (becaris, pràctiques, temporals, etc.) i donar informació i formació concreta i senzilla sobre aquests temes.
El primer díptic que difondrà el sindicat, i al qual ja ha tingut accés Llibertat.cat [pdf], parla concretament dels contractes d'obra i servei, que a casa nostra estan en el 90% dels casos en frau de llei. Amb aquests materials que posarà en circulació properament, la COS vol ajudar la gent treballadora i donar-li eines per defensar-se i poder-se organitzar.
Bravo ha avançat que la campanya serà nacional i de llarg abast, és a dir es presentarà a tots els llocs on sigui possible, i segons ha assegurat es farà amb totes les organitzacions nacionals i locals que vulguin participar-hi. La COS vol així millorar la visibilització del discurs independentista d’esquerres i augmentar al mateix temps el nivell de consciència obrera i de formació sociolaboral dels treballadors.
Els canals de difusió de la campanya seran la xarxa i els piquets informatius formats per entre dues i cinc persones en centres de treball en general (polígons, fàbriques, centres sanitaris i d'ensenyament, etc.), transport públic, campus, mercats, manis, etc. D’aquesta manera, la COS ja ha començat a fer una crida perquè es faci difusió del material als respectius llocs de feina i a organitzar piquets informatius per repartir-lo, així com a contactar amb altres organitzacions per fer piquets unitaris, xerrades, assemblees i actes de carrer.
El sindicat treballa també per organitzar jornades de formació a diverses poblacions amb l’objectiu que el màxim de treballadors estiguin “conscienciats, organitzats i mínimament protegits” ja que “no volem que ningú s’arrisqui més del necessari i pugui perdre el seu lloc de feina per no fer les coses ben fetes”. “La responsabilitat i la solidaritat, en aquests temes, són fonamentals”, assegura Bravo.
- Díptic de la campanya contra la temporalitat
La campanya pretén, segons ha explicat a Llibertat.cat el portaveu nacional de la COS, Gonçal Bravo, atacar casos concrets començant pels contractes d'obra i servei i després anar ampliant el camp d’actuació. Bravo considera que una campanya focalitzada és molt més eficaç que una de genèrica ja que les "històries genèriques, per molt bona voluntat que tinguen, al final serveixen per poc”. En aquest sentit, el sindicat pretén anar informant sobre els contractes precaris (becaris, pràctiques, temporals, etc.) i donar informació i formació concreta i senzilla sobre aquests temes.
El primer díptic que difondrà el sindicat, i al qual ja ha tingut accés Llibertat.cat [pdf], parla concretament dels contractes d'obra i servei, que a casa nostra estan en el 90% dels casos en frau de llei. Amb aquests materials que posarà en circulació properament, la COS vol ajudar la gent treballadora i donar-li eines per defensar-se i poder-se organitzar.
Bravo ha avançat que la campanya serà nacional i de llarg abast, és a dir es presentarà a tots els llocs on sigui possible, i segons ha assegurat es farà amb totes les organitzacions nacionals i locals que vulguin participar-hi. La COS vol així millorar la visibilització del discurs independentista d’esquerres i augmentar al mateix temps el nivell de consciència obrera i de formació sociolaboral dels treballadors.
Els canals de difusió de la campanya seran la xarxa i els piquets informatius formats per entre dues i cinc persones en centres de treball en general (polígons, fàbriques, centres sanitaris i d'ensenyament, etc.), transport públic, campus, mercats, manis, etc. D’aquesta manera, la COS ja ha començat a fer una crida perquè es faci difusió del material als respectius llocs de feina i a organitzar piquets informatius per repartir-lo, així com a contactar amb altres organitzacions per fer piquets unitaris, xerrades, assemblees i actes de carrer.
El sindicat treballa també per organitzar jornades de formació a diverses poblacions amb l’objectiu que el màxim de treballadors estiguin “conscienciats, organitzats i mínimament protegits” ja que “no volem que ningú s’arrisqui més del necessari i pugui perdre el seu lloc de feina per no fer les coses ben fetes”. “La responsabilitat i la solidaritat, en aquests temes, són fonamentals”, assegura Bravo.
- Díptic de la campanya contra la temporalitat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada