29.10.2015 / JORNADA:
Jornada de Màrqueting Cultural II
Canvi de mentalitat, parlem amb el públic des de l'inici
 Atès l'interès del sector per comprendre la relació del públic amb els 
projectes culturals dels àmbits de les arts escèniques, la música i les 
arts visuals, des del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), a proposta de l'Àrea de Públics i amb la col·laboració de la consultora Asimétrica,
 us proposem una segona jornada en què es donaran a conèixer les 
darreres tendències en màrqueting aplicat a les arts i ens endinsarem en
 les pràctiques més innovadores del desenvolupament d'audiències.
 La primera Jornada de Màrqueting Cultural, titulada "Conèixer l'usuari i connectar amb la comunitat",
 duta a terme l'octubre de 2014, va esdevenir una oportunitat per als 
més de 200 professionals dels diferents sectors de la cultura i la 
creació que van assistir a les ponències sobre les noves tendències en 
màrqueting cultural i tractament de les audiències, de la mà d'experts 
internacionals de primer ordre.
 En aquesta segona edició, plantejarem el debat sobre la sostenibilitat 
de l'activitat cultural i artística, més enllà dels models de negoci. 
Posarem sobre la taula la necessitat d'un canvi autèntic de mentalitat 
de les organitzacions culturals en la seva manera de funcionar 
internament i en la seva relació amb els artistes i el públic. De nou, 
la sessió serà a càrrec de professionals i investigadors internacionals 
que han provocat canvis de mentalitat importants en les organitzacions i
 els projectes culturals en què treballen o han treballat.
 Objectius de la jornada:
- Fomentar el desenvolupament artístic i el desenvolupament d'audiències.
 - Estimular els processos de codecisió.
 - Comprendre què passa amb el públic que va a les propostes culturals i també amb el que no hi va.
 - Definir amb claredat cap on volen anar les empreses i les organitzacions culturals: quina és la seva importància per a la vida de la comunitat, qui són els membres de la comunitat i quina és la seva funció.
 
 Destinataris
 Professionals de la cultura i, més específicament, de l'àmbit de les 
arts escèniques, la música i les arts visuals que estiguin interessats a
 millorar la relació que mantenen amb el seu públic actual i potencial. 
Col·lectius com ara gestors culturals, responsables de màrqueting o 
comunicació, o públics d'empreses, equipaments, festivals i institucions
 culturals, així com artistes de qualsevol dels àmbits esmentats.
HORARI I ESPAI
 Dijous 29 d'octubre,  de 9:15h-14:30 h.
 Auditori de la Facultat de Comunicació Blanquerna. Valldonzella, 12. Barcelona 08001.
 #marquetingcult
 Aforament limitat. Una sola persona per empresa o entitat. 
| 
     
     09.15 - 09.30 h. 
 | 
   
     
     REGISTRE D'INSCRIPCIONS 
 | 
  
| 
     
     09.30 - 09.45 h. 
 | 
   
     
     PRESENTACIÓ INSTITUCIONAL a càrrec de Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals. 
 | 
  
| 
     
     09.45 - 10.45 h. 
 | 
   
     
     INVOLUCRAR NOUS PÚBLICS A LA TATE BRITAIN  
     A càrrec d'Abi Laughton, cap de Màrqueting de la Tate Britain 
 | 
  
| 
     | 
   
     
     Des del maig del 2015, Abi Laughton és la cap de Màrqueting de la 
Tate Britain. És responsable de gestionar la marca Tate Britain i de 
dissenyar estratègies de màrqueting per a totes les exposicions, amb 
l'objectiu de ser rellevant per al públic d'avui, a més d'atraure i 
d'implicar nous visitants. En la seva etapa anterior, dins la mateixa 
Tate, havia estat directora de Màrqueting i Comunicació del programa de 
socis del museu, el Tate Members. 
 | 
  
| 
     
     10.45 - 11.45 h. 
 | 
   
     
     ESTRATÈGIA DE PRODUCTE DE L'ORQUESTRA I COR NACIONALS D'ESPANYA 
     A càrrec de Félix Alcaraz, director artístic i tècnic de l'Orquestra i Cor Nacionals d'Espanya. 
 | 
  
| 
     | 
   
     
     Félix Alcaraz és director tècnic de l'Orquestra i Cor Nacionals 
d'Espanya des del 2012. Anteriorment va ser director gerent de 
l'Auditori Miguel Delibes de Valladolid i gerent de l'Orquestra 
Simfònica de Castella i Lleó, càrrecs que va exercir simultàniament 
durant tres anys. Ha estat director gerent durant sis anys del Festival 
Internacional de Música de Sitges i ha col·laborat en l'elaboració de 
diversos plans estratègics, com el de l'Auditori de Barcelona 2006-2010. 
 | 
  
| 
     | 
   
     | 
  
| 
     
     11.45 - 12.00 h.  
 | 
   
     
     PAUSA 
 | 
  
| 
     | 
   
     | 
  
| 
     
     12.00 - 13.00 h. 
 | 
   
     
     JUNTS PER SEMPRE? 
     A càrrec d'Anne Torreggiani, directora executiva de The Audience Agency (Regne Unit). 
 | 
  
| 
     | 
   
     
     L'Anne Torreggiani és directora executiva i fundadora de The 
Audience Agency (TAA), una organització nacional sense ànim de lucre que
 lidera el sector cultural del Regne Unit per al desenvolupament, la 
diversificació i la fidelització d'audiències. Dirigeix TAA des del 
2003, des d'on promou l'entesa, la investigació, la consultoria i la 
formació basades en el treball amb el públic i les bones pràctiques. TAA
 actua com una plataforma de col·laboració, aprenentatge compartit i 
experimentació en el camp del desenvolupament d'audiències. 
     És especialista en estratègies, tendències i models de fidelització
 d'audiències. Treballa transversalment amb totes les disciplines 
artístiques i museus, i té especial interès en les audiències «no 
tradicionals».  
 | 
  
| 
     | 
   
     | 
  
| 
     
     13.00h - 14.00 h. 
 | 
   
     
     DESENVOLUPAR AUDIÈNCIES A PARTIR DE LES DADES 
     A càrrec de Jill Robinson, presidenta i CEO de TRG Arts (Estats Units). 
 | 
  
| 
     | 
   
     
     Jill Robinson és presidenta i CEO de TRG Arts, una consultora 
especialitzada en la gestió de dades que s'ocupa de fer sostenibles les 
organitzacions culturals de totes les disciplines artístiques. Opera als
 Estats Units, Canadà, Austràlia i la Gran Bretanya. 
     També assessora en programes de lleialtat integrats, unint 
departaments dins de les organitzacions per aconseguir patrocinis 
estables a llarg termini. 
     Com a consultora ha liderat treballs per a organitzacions com el 
Kennedy Center, el San Francisco Ballet o l'EMP Museum, i és ponent 
habitual en organitzacions nacionals i conferències sobre màrqueting 
cultural. 
 | 
  
| 
     
     14.00  - 14.30 h. 
 | 
   
     
     TORN OBERT DE PARAULA I DEBAT 
     Moderació a càrrec de Raúl Ramos, soci director d'Asimétrica.  
 | 
  
| 
     | 
   
     
     Llicenciat en Dret, MBA i Màster en Gestió Cultural, té més de 10 
anys d'experiència en la gestió d'organitzacions culturals, públiques i 
privades, espanyoles i internacionals, actualment dirigeix la Conferencia de Marketing de las Artes sobre desenvolupament d'audiències i màrqueting, que es duu a terme cada any a Madrid. També és director de Conectando audiencias, una revista digital especialitzada en màrqueting de les arts, desenvolupament d'audiències i mitjans digitals. 
 | 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada