13.3.12

Curs intensiu amb ELENA CÓRDOBA


Curs intensiu amb ELENA CÓRDOBA (26-30 de març)

ROZAR Y NO COGER

"El gest és fal·lible i precari" llegeixo en un catàleg sobre l'obra d'Helena Almeida.
Fal·lible és allò que pot enganyar o enganyar-se.
Precari el que pot faltar o fallar.

Llegeixo aquesta definició del gest i m'agrada, em sento propera a ella. No obstant això se'm fa estrany que sent ballarina assumeixi que la matèria del meu treball, feta de gestos i de moviments, és enganyosa i precària, i em quedi tan tranquil·la. Pensant en aquesta contradicció he anat buscant per associació algunes coses que també són fal·libles i precàries com el gest: la primera que em va aparèixer va ser el meu cos, un poema perfecte a la precarietat (com el teu); també vaig pensar en la imaginació, enganyosa però redemptora; vaig pensar en el temps que sempre falta i que en un moment ha de fallar; vaig pensar en el fal·lible de la bellesa; i vaig pensar en les modes, que són les dues coses alhora. I així, donant voltes a aquestes paraules sobre el gest, he entès (una vegada més) el sentit que té treballar sobre el qu e s'esfuma, sobre el que és prescindible, i he entès (una vegada més) per què el moviment i els seus gestos són una manifestació de l'essència del cos. En aquest ofici, que mira els moviments del cos, cal fregar sense voler agafar: cal acostumar-se a allò transitiu i al moment.

Des de fa uns anys treballo estudiant la nostra anatomia. L'anatomia divideix el cos en parts per arribar a comprendre la seva estructura i la vida que el mou. Així vaig començar a dividir la meva atenció en petits espais del cos buscant que el moviment transparenti l'interior del cos, allò que el subjecta a la vida, allò que és i allò que som. Aquesta manera d'apropar-me al moviment, estarà present en els dies de treball que us proposo, però no com una eina de treball, sinó com una pregunta oberta, sempre precària i fal·lible.

Links al voltant del treball d'Elena:
  • Textos de Pablo Caruana
  • Conversa amb el cirurgià Cristobal Pera
  • Performance a Les Nits Salvatges de La Porta al CCCB
  • Bloc d'Elena Córdoba sobre ANATOMíA POÉTICA

Elena Córdoba

Coreògrafa independent. Es forma en dansa clàssica i contemporània a Madrid i París. Dirigeix obres des de 1989 a Madrid. L'any 2008 realitza el projecte d'estudi i creació “Anatomia poètica”. Ha estat becada per la Residencia de Estudiantes de Madrid i ha rebut el premi a la Investigació en els llenguatges escènics en el Festival INFANT de Novi Sad.
Ha treballat com a coreògrafa en obres de Rodrigo García, Carlos Marquerie, Antonio Fernández Lera i John Romao. El seu treball pedagògic ha seguit un camí paral·lel a la seva tasca com a coreògrafa.

Dates: Del 26 al 30 de març
Horari: De 17 a 21h
Preu: 120 €
Reserves: mitjançant ingrés del 50%
Informació a: info@lapoderosa.es

>>Descomptes 2011!!!


© La Poderosa 2005-2010 / Riereta, 18 2on 08001 Barcelona / T. +34 934 431 980 / M. +34 608 253 014
info@lapoderosa.es / Skype: lapoderosa18 / Tots els drets reservats / nota legal