Companyes i
companys d’AREC
En primer lloc recordar-vos que al bloc de l’AREC hi
trobareu diverses propostes relacionades amb la nostra professió. Visiteu-lo i
envieu-nos els vostres comentaris, estrenes, escrits impressions, el que
vulgueu (http://regidoria.blogspot.com/ )
També us recomanem una ullada a
aquest link on trobareu una presentació de SindicART (http://prezi.com/imlcm7mqot8d/linies-estrategiques-de-sindicart/
)
Ens posem en contacte amb
vosaltres per tal que estigueu al corrent de les darreres informacions sobre
l’evolució, en positiu, de SindicART. Com bé sabeu, l’AREC va ser no només la
principal impulsora de SindicART després d’establir un protocol bilateral de
col·laboració amb l’AADPC, si no que va formar part de l’equip que va redactar
i tramitar –ne els estatuts. Des d’aleshores hem estat membres actius i amb
representació en totes les tasques, comissions i convocatòries que ha fet
SindicART.
Doncs bé, han tingut pes les
opinions de l’AREC en els darrers mesos, en què hi ha hagut diversos problemes
per resoldre en les juntes de SindicART.
Com sabeu SindicART travessa un temps difícil pel que fa a
la organització interna, al finançament i conseqüentment a la capacitat real
d’assolir els objectius establerts.
Malgrat els vents desfavorables que bufen en l’entorn
nacional, estatal i internacional, la junta de SindicART ha treballat en la
direcció adequada per garantir la continuïtat i la realització de bona part
dels objectius.
Organització interna
En la fundació de SindicART, l’any 2010, es va reclamar un
esforç econòmic important, solidari i proporcional al nombre d’afiliats en cada
organització, a tots els Sindicats que en formem part, per tal de garantir les
despeses d’un any de contractació d’una professional en la gestió cultural.
Aquesta previsió, passat l’exercici del 2010, es va haver de
prorrogar també durant l’any 2011, atesa la manca de suport institucional i com
a conseqüència de la discriminació que patim els sindicats del sector pel que
fa al finançament que ens correspondria d’acord amb la Llei Sindical de 1985,
amb la revisió de 1995.
Segons la normativa legal i per les característiques
particulars de la nostra professió no podem complir els requisits de
representativitat sindical que ens donaria accés a les quotes contractuals,
subvencions i altres fonts de finançament previstes a la llei.
Aquest esforç econòmic addicional va afectar les
organitzacions més petites de SindicART fins arribar al punt de no tenir
garantida la continuïtat i participació en el projecte comú.
Per aquest motiu s’han creat dues taules de debat formades
l’una, anomenada política ja que estableix les estratègies i objectius per superar
les dificultats i cobrir solidàriament les mancances de les organitzacions més
petites; i l’altra, anomenada de gestió, per trobar els mecanismes i les
estratègies econòmiques per tal de gestionar les decisions polítiques.
S’han establert, doncs, dues prioritats: L’elaboració d’un
cens de professionals del sector amb la implicació del parlament, i la
reunificació de les diferents assessories jurídic laboral dels diversos
sindicats en una de sola que hauria de ser una realitat a partir de gener de
2013.
Finançament
Per tal de superar les dificultats de finançament que
posaven en perill la continuïtat d’algunes organitzacions, no la nostra de
moment, es va presentar el Projecte 2012 que us adjuntem al
Departament corresponent de la Generalitat, i es va establir una estratègia a
través del grup parlamentari d’ICV-EU, per tal que defensés en seu
parlamentària i davant la comissió pertinent, la necessitat que la Generalitat
financés el cens que ens és imprescindible per establir una estratègia que ens
permeti tenir una representativitat i un finançament sostingut.
En la dita comissió parlamentaria es va aprovar per
unanimitat la nostra petició, tot i que sense assignació pressupostària a
l’espera de resoldre alguns dubtes de caràcter tècnic que presenta el Departament
de Treball.
Pel que fa al Projecte 2012, aquest ha estat aprovat, amb
una aportació econòmica directa de 25.000 €, que sumats al 7.500 € que ja
teníem aprovats de l’any passat, garanteixen la continuïtat de SindicART fins a
Juny del 2013, sense despeses addicionals per part dels Sindicats que en formem
part. La qual cosa també garanteix la continuïtat de tots els membres, i de la
pròpia gerència.
Us adjuntem l’enllaç del debat en seu parlamentària on es va
aprovar el document sobre el cens (http://www.parlament.cat/web/actualitat/canal-parlament/videos?p_cp1=1822747&p_cp2=tot&p_cp3=19&p_cp22=cerca
), i adjuntem el document de Proposta de resolució que SindicART va
presentar a través d’ICV-EU.
Esperem que per a vosaltres siguin tant bones notícies com
per a nosaltres.
Salut
La Junta
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada