9.6.13

ELS CINC SENTITS DE L’ACTOR Taller residencial de teatre

Curs Intensiu· Departament d'interpretació


ELS CINC SENTITS DE L’ACTOR
Taller residencial de teatre

Professor: Massimo Munaro. Director de la Cia.Teatro del Lemming (amb la col·laboració de Chiara Elisa Rossini, actriu d'aquesta prestigiosa cia. italiana)
Des de fa uns quants anys el Teatro del Lemming ha portat a terme una investigació teatral inèdita que es caracteritza per la participació dramàtica i sensorial dels espectadors. Aquesta investigació recol·loca en el centre del fet teatral la possible redefinició de la relació actor-espectador. Aquesta, per altra banda, esdevé una investigació del profund poder de suggestió que les figures mítiques susciten inevitablement en aquells que hi entren en contacte.
La implicació sensorial és l’eina principal d’aquesta investigació. El teatre torna i s’imposa com un lloc de reunió, de relació, i es proposa des de la seva necessitat d’event i d’experiència. No tan sols ha de ser una experiència cognitiva sinó també existencial i orgànica. És pròpiament l’específica preparació actoral vinculada als espectacles construïts sota una dramatúrgia sensorial (els cinc sentits de l’autor) la que caracteritza l’especificitat del treball del Lemming.
ADREÇAT A: Actors, estudiants d’interpretació, cantants, intèrprets i dramaturgs.
* Curs amb traducció simultània de l’italià.
Del 2 al 6 juliol, de 16 a 22h.
TEATRO DEL LEMMING: Va néixer el 1987 a Rovigo gràcies a la trobada entre Massimo Munaro, director i compositor, y Martino Ferrari, director i escenògraf. Els primers espectacles (des del principi al 1997 amb Fragments, fins a Faust, Cinc pedres i La ciutat serrada) combinen, en estructures narratives originals, els aspectes purament evocadors del llenguatge teatral. Des de 1997 la companyia és  reconeguda i financiada pel Ministeri de Cultura d’Itàlia. L’any 1997 també va marcar l’inici d’una nova etapa creativa que condueix a la Tetralogia sobre el Mite i l’Espectador i que projecta la companyia en una investigació inèdita caracteritzada per la participació directa, sensorial i dramàtica del públic.
Entre 1997 i 2001 el Teatro de Lemming també va portar a terme a Itàlia molts tallers pedagògics per actors, centrats en els cinc sentits. El gener de 2003 va morir Roberto Domeneghetti, un dels principals protagonistes del treball del Lemming. Està dedicada a ell, després d’un període de gestació de 4 anys, l’obra Nekyia, viatge pel mar de nit - Infern Purgatori Paradís (2006), una reinvenció radical dels tres càntics de Dante. A l’octubre de 2011 la primer part de l’espectacle, Infern, participa al Festival Internacional de Teatro de Ourense (FITO). Aquest treball obre una nova fase d’investigació pel Teatro de Lemming, canviant l’enfocament des de l’espectador participant fins a la possibilitat de crear a través del teatre una comunitat. Aquesta estona esdevé en repensar el teatre com un lloc de ritual col·lectiu.
Des dels primers espectacles, el Teatro del Lemming proposa un teatre oníric i poètic, que qüestiona el paper de l’espectador dins del fet escènic.
C/Casp 82, baixos 08010 Barcelona - Tel.: 93 319 23 97 eolia@eolia.cat - www.eolia.cat