La
periodista Elena Hevia va publicar a El Periódico fa uns dies (19/02) una
entrevista a l’actriu Lluïsa Mallol a través de la qual es noticiava l’estrena
de l’espectacle La signatura 400, que el dia següent a la publicació
(20/02) tenia lloc al Círcol Maldà. Per una vegada, la notícia és ample, amb
presència, amb fotografia i tot.
No
obstant, des del titular, la periodista dispara una salva fulminant contra la
nostra ja prou perjudicada sala, anunciant-ne, equivocadament, el seu tancament
per a després d’aquesta nova estrena. Es a dir, d’aquí a tres setmanes.
Vaig
parlar amb la periodista, que em va atendre molt amablement, i que va
assegurar-me que faria el possible per tal de pal·liar els danys que ens ha
causat. Jo li vaig suggerir que una bona manera de fer-ho podria ser publicar
un avançament de la nostra programació, que ella ha enterrat, involuntàriament,
amb el seu titular. Helena Hevia hi va estar d’acord, però em va dir que
necessitava consultar-ho.
Tanmateix,
però, sembla que, de la consulta, l’única cosa que ha resultat possible ha
estat publicar una petita fe d’errades de dos centímetres quadrats, a un racó
de la pàgina dedicada a les cartes al director.
Així,
doncs, tractarem de proporcionar al nostre públic una idea nítida sobre quin és
exactament el futur del Círcol Maldà i les causes que n’originaran el seu
tancament al proper mes d’octubre, per tal de protegir-nos contra la lleugeresa
amb la que sembla que s’ha tractat aquesta qüestió.
La
sala Círcol Maldà, de Barcelona, després de cinc anys de recorregut, conclourà
la seva trajectòria sota la meva direcció a finals de setembre d’enguany.
Els
motius del tancament són tres:
1.-
La propietat del local, la família Vilallonga, no té intenció de renovar-nos el
contracte de lloguer.
2.-
Els estaments teatrals de l’administració de Catalunya -la Generalitat i
l’Ajuntament-, després d’aquests cinc anys de desenvolupament del nostre
projecte, no ha trobat motius suficients per a tractar-nos igual que la menys
considerada de les anomenades “sales alternatives”.
3.-
A conseqüència dels punts anteriors, el nostre entusiasme s’ha
esgotat.
Això,
no obstant, fins el mes de setembre vinent, no pensem afluixar gens la nostra
activitat a la sala.
Després
del magnífic treball de Lluïsa Mallol a L’assignatura 400,
arribaran al Círcol Maldà, els espectacles següents:
El
mestre i Margarita, una dramatúrgia meva sobre la novel·la de Mikhaïl
Bulgàkov.
Boris
Vian, constructor d’imperis, amb Oriol Genís i Xavier Albertí.
Mallorca,
vers a vers, Una reposició del meu petit espectacle sobre la poesia
mallorquina del segle XX. Amb la cantant i pianista Maria Lorea, i jo mateix.
Le
Carromato, espectacle d’humor musical
Persona,
espectacle de màscares, amb Javier Villena.
Strindberg,
celabració del centenari de l’autor amb unes lectures dramatitzades
coordinades per Teresa Vilardell.
Realitat
invisible, espectacle de dansa amb Catalina Carrasco.
Encontros,
textos d’Helder Costa. Un Encontro a la setmana interpretat per
diferents actors. Una idea de Joan Casas i Joaquim Armengol.
Tots
aquests dois, reposició del meu espectacle sobre Guillem d’Efak.
Vaivén,
un text de Ramón Sánchez Orense, dirigit per Miko Jarry.
I
per a acabar, al mes de setembre, tancaré la sala amb les últimes 3 setmanes de
Sa història des senyor Sommer. Acomiadant-me de l’espectacle,
després de 20 anys i 1000 representacions, matant així, com se sol dir, dos
ocells d’un sol tret!
Senyores
i senyors, els recomano que prefereixin la nostra web a la informació dels
diaris, per a estar al cas de la nostra activitat a la sala.
No
defalleixin, sisplau!
Nosaltres
tractarem de no decebre’ls.
Fins
l’octubre, els espero al Círcol Maldà.
Després,
ja veurem.
Gràcies
per la seva atenció.
Pep
Tosar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada