23.2.13

DIRIGIT AL PÚBLIC DE LA SALA CÍRCOL MALDÀ, DE BARCELONA


La periodista Elena Hevia va publicar a El Periódico fa uns dies (19/02) una entrevista a l’actriu Lluïsa Mallol a través de la qual es noticiava l’estrena de l’espectacle La signatura 400, que el dia següent a la publicació (20/02) tenia lloc al Círcol Maldà. Per una vegada, la notícia és ample, amb presència, amb fotografia i tot.
No obstant, des del titular, la periodista dispara una salva fulminant contra la nostra ja prou perjudicada sala, anunciant-ne, equivocadament, el seu tancament per a després d’aquesta nova estrena. Es a dir, d’aquí a tres setmanes.
Vaig parlar amb la periodista, que em va atendre molt amablement, i que va assegurar-me que faria el possible per tal de pal·liar els danys que ens ha causat. Jo li vaig suggerir que una bona manera de fer-ho podria ser publicar un avançament de la nostra programació, que ella ha enterrat, involuntàriament, amb el seu titular. Helena Hevia hi va estar d’acord, però em va dir que necessitava consultar-ho.
Tanmateix, però, sembla que, de la consulta, l’única cosa que ha resultat possible ha estat publicar una petita fe d’errades de dos centímetres quadrats, a un racó de la pàgina dedicada a les cartes al director.
Així, doncs, tractarem de proporcionar al nostre públic una idea nítida sobre quin és exactament el futur del Círcol Maldà i les causes que n’originaran el seu tancament al proper mes d’octubre, per tal de protegir-nos contra la lleugeresa amb la que sembla que s’ha tractat aquesta qüestió.
La sala Círcol Maldà, de Barcelona, després de cinc anys de recorregut, conclourà la seva trajectòria sota la meva direcció a finals de setembre d’enguany.
Els motius del tancament són tres:
1.-  La propietat del local, la família Vilallonga, no té intenció de renovar-nos el contracte de lloguer.
2.-  Els estaments teatrals de l’administració de Catalunya -la Generalitat i l’Ajuntament-, després d’aquests cinc anys de desenvolupament del nostre projecte, no ha trobat motius suficients per a tractar-nos igual que la menys considerada de les anomenades “sales alternatives”.
3.-  A conseqüència dels punts anteriors, el nostre entusiasme s’ha esgotat.     
Això, no obstant, fins el mes de setembre vinent, no pensem afluixar gens la nostra activitat a la sala.
Després del magnífic treball de Lluïsa Mallol a L’assignatura 400, arribaran al Círcol Maldà, els espectacles següents:
El mestre i Margarita, una dramatúrgia meva sobre la novel·la de Mikhaïl Bulgàkov.
Boris Vian, constructor d’imperis, amb Oriol Genís i Xavier Albertí.
Mallorca, vers a vers, Una reposició del meu petit espectacle sobre la poesia mallorquina del segle XX. Amb la cantant i pianista Maria Lorea, i jo mateix.
Le Carromato, espectacle d’humor musical
Persona, espectacle de màscares, amb Javier Villena.
Strindberg, celabració del centenari de l’autor amb unes lectures dramatitzades coordinades per Teresa Vilardell.
Realitat invisible, espectacle de dansa amb Catalina Carrasco.
Encontros, textos d’Helder Costa. Un Encontro a la setmana interpretat per diferents actors. Una idea de Joan Casas i Joaquim Armengol.
Tots aquests dois, reposició del meu espectacle sobre Guillem d’Efak.
Vaivén, un text de Ramón Sánchez Orense, dirigit per Miko Jarry.
I per a acabar, al mes de setembre, tancaré la sala amb les últimes 3 setmanes de Sa història des senyor Sommer. Acomiadant-me de l’espectacle, després de 20 anys i 1000 representacions, matant així, com se sol dir, dos ocells d’un sol tret!
Senyores i senyors, els recomano que prefereixin la nostra web a la informació dels diaris, per a estar al cas de la nostra activitat a la sala.
No defalleixin, sisplau!
Nosaltres tractarem de no decebre’ls.
Fins l’octubre, els espero al Círcol Maldà.
Després, ja veurem.
Gràcies per la seva atenció.    
Pep Tosar.