SEMINARI/ Iniciació a la comunicació cultural
(nivell bàsic)
L'SDE proposa un recorregut de 3 sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals que s'inicien en aquest àmbit i a professionals que amb un nivell mitjà-alt d'expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.
1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013
2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013
3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 6 de novembre de 2013
Tradicionalment els mitjans de comunicació han estat cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística. Les relacions entre els professionals de la comunicació i de l'àmbit cultural han estat molt estretes. Això ha facilitat la interconnexió entre els professionals de la comunicació cultural que treballen des d'entitats, empreses, associacions, etc., i els periodistes que des dels mitjans han traslladat la seva visió a la societat. Actualment les coses estan canviant i les redaccions s'han vist immerses en grans reestructuracions. Tot plegat fa que sigui necessari conèixer
Sessió adreçada a gestors i gestores d'empreses i/o responsables de comunicació de l'àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats a conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural amb un nivell d'expertesa bàsic.
HORARI I ESPAI Dilluns 18 de febrer, de 9:30 h a14:00 h.
Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica. Rambla Santa Mònica, 7. Barcelona 08002.
PONENT Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 18 anys d'experincia en comunicació corporativa, màrqueting cultural, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques d'actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Directora d'aPortada, consultora de comunicació estratègica i gestió d'esdeveniments
09:30 h -10:45 h. Les bases de la comunicació, a càrrec de Cristina Salvador
- Què és el posicionament? Coneixem el nostre fet diferencial?
- Definir els missatges clau
- Definir quin és el públic objectiu. A qui ens adrecem? Com ho fem?
- Com hem de dissenyar la imatge de marca a partir d'un posicionament
- Escollir i preparar els portaveus: qui són els emissors del missatge?
- Quins materials informatius, gràfics, audiovisuals i TIC necessitem?
10:15 h - 10:45 h. Exercici pràctic 1. Pla de comunicació
10:45 h - 11:15 h. Els públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador
- Com són els públics de la cultura?
- Estil de vida vs. consum cultural
- Com segmentem una campanya de comunicació en funció del públic?
11:15 h - 11:30 h. Exercici pràctic 2. La segmentació de públics
11:30 h - 12:00 h. Pausa
12:00 h - 12:40 h. El pla de relacions amb mitjans, a càrrec de Cristina Salvador
1. Conèixer els mitjans:
- - Com són els mitjans de comunicació?
- - Què és notícia i què no ho és?
- - Com s'ha de treballar el missatge perquè sigui noticiable?
- - Les rutines periodístiques: com funcionen les redaccions?
2. Els canvis dels mitjans en els últims dos anys:
- - El pas a redaccions multimèdia
3. La comunicació a la carta
- - Val la mateixa nota de premsa per a tots els mitjans i suports?
- - Ha mort la crítica? I el periodisme especialitzat?
- - I les rodes de premsa, tenen sentit encara?
- - El decàleg de la bona comunicació
12:40 h - 13:10 h. Exercici pràctic 3. Innovació en la comunicació
13:10 h - 14:10 h. Taula de debat amb representants dels mitjans
- Maria Josep Gómez, editora de Time Out Barcelona
- Ignacio Orovio Monreal, cap de la seccíó de cultura de La Vanguardia
- Laura Serra, cap de cultura del diari ARA
- Jordi Bordes, secció de cultura El Punt-Avui
- Com necessita el periodista rebre la informació cultural? - Què és notícia en l'àmbit de la cultura? - Les noves tecnologies en la comunicació cultural, redaccions multimèdia - Quin és el futur de la comunicació cultural?
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada