29.10.13

PLA FORMATIU DIRECCIÓ ESCÈNICA I DRAMATÚRGIA

PLA FORMATIU DIRECCIÓ ESCÈNICA I DRAMATÚRGIA
Escola Lliure · Curs 2013/14


L’objectiu d’aquest pla formatiu és dotar els alumnes d’unes eines de reflexió i d’anàlisi que els permetin enfrontar tant el procés de creació d’un text dramàtic com el d’una posada en escena.
Obrim aquest any una tercera assignatura, la de guió, que completa l'aproximació a una àrea de creació centrada en la ideació, escriptura i realització de teatre i cinema.

DRAMATÚRGIA DE CREACIÓ - COMENCEM A L’OCTUBRE!

Qualsevol espectacle teatral s’inicia a partir d’una idea, de vegades molt petita, imprecisa, gens desenvolupada, lluny encara del que realment serà l’espectacle, però que ja forma part del seu nucli irreductible. Com generar a partir d’aquesta idea les dinàmiques de pensament capaces de construir un espectacle? La primera part del curs de Dramatúrgia de Creació planteja diferents estratègies de desenvolupament de les idees inicials molt abans de començar a posar-les sobre el paper per convertir-les en un text escènic. La segona part del curs aborda la reducció d’aquestes idees (accions, situacions, objectes, paisatges, llum, sons...) a les paraules que constituiran l’obra teatral escrita tal i com la coneixem des del teatre grec. El diàleg i el monòleg seran les eines bàsiques que permetran la creació textual del personatge.
Professor: PABLO LEY - Horari: Dilluns de 18 a 21h

DIRECCIÓ ESCÈNICA - COMENCEM AL NOVEMBRE!

El treball del director és, inicialment, un treball d’anàlisi d’una idea escènica (no necessàriament un text) imprescindible per abordar, després, la posada en escena. La primera part del curs és una introducció als elements fonamentals de la direcció per arribar a desenvolupar projectes teatrals. El recorregut permetrà plantejar la coordinació d’un equip format pels diferents professionals que s’ocupen de l’escenografia, la il·luminació, el vestuari, l’espai sonor, etc. La segona part del curs para atenció sobretot en la relació entre el director i l’actor a partir del moment en que s’entra a la sala d’assaig. És necessari que un director tingui un bon coneixement de l’actor, instrument principal del fet escènic, tant per les seves capacitats tècniques com psicològiques. Totes dues parts configuren el recorregut que comença en la idea i acaba en la creació escènica de l’espectacle.
Professor: FERRAN MADICO- Horari: Dijous de 19 a 22h
C/Casp 82, baixos 08010 Barcelona - Tel.: 93 319 23 97 eolia@eolia.cat - www.eolia.cat