15.2.14

PLATAFORMA i+d l'espai d'Eòlia. LA VOIX HUMAINE

PLATAFORMA i+d l'espai d'Eòlia

eLedeMeMe propose:

LA VOIX HUMAINE,

tragédie lyrique en un acte

Dissabte 15 i dilluns 17 a les 21h.

PREU: 10 euros (5 euros alumnes d’Eòlia)
Si la veu només fos això, veu. Si la veu només fos això, música. Si la veu només fos això, els colors de l’univers. Llavors tampoc estimaríem eternament, però ho faríem amb la sexualitat delerosa que amara la passió. I malgrat que el cor no para de bategar perquè el món no pari d’anar, encara que sigui a la deriva, les paraules com a policia antiavalots, acaben malmetent qualsevol intent de revolució, de suïcidi, d’amor, etc.
Cocteau vol esquinçar el llenguatge perquè l’amor sigui una pulsió assassina dins el murmuri, dins el llit inhabitable dels amants.
Poulenc vol cosir els estrips, i s’adona que només quan tot s’esberli la música esdevindrà poesia, que les paraules i les notes no fan res més que empresonar.
Si la voix était juste cela, voix. Si la voix était juste cela, musique. S la voix était juste cela, les couleurs de l'univers. Alors nous n'aimerions pas non plus éternellement, mais nous le ferions avec la sexualité frénétique qui amarre la passion, en dépit du coeur ne s'arrêtant pas de battre, pour que le monde ne s’arrête pas de tourner, encore que ce soit à l'envers, les paroles comme policiers anti-émeutes finissant pas laisser passer quelconque tentative de révolution, de suicide, d'amour, etc.
Cocteau veut déchirer le langage afin que l'amour soit une pulsion assassine, dans l'armoire, dans le lit inhabitable des amants.

Poulenc veut coudre les déchirures, et se rend compte seulement quand tout s'effondre, que la musique deviendra poésie, que les mots et les notes ne font rien d'autre qu'emprisonner.

Denis Melière

Marta Fiol: soprano / Luc-Olivier Sánchez: piano / Manel Dueso: mise en scène / Production: eLedeMêMe Remerciements: Eòlia, Marc Serra, Denise Duval, Felicity Lott, et toutes les personnes qui nous aiment et les autres que j'aime.

VENDA ANTICIPADA D’ENTRADES A C/ CASP 82 i C/ BAILÈN 25.
RESERVES AL 933 192 397 o eolia@eolia.cat

LLOC: PLATAFORMA i+d teatre. (C/Bailèn 23, Barcelona)
C/Casp 82, baixos 08010 Barcelona - Tel.: 93 319 23 97 eolia@eolia.cat - www.eolia.cat