7.7.15

Caixa d'eines digitals. Comunica't amb el teu públic

09.07.2015 / SEMINARIS:

Si no t'hi has inscrit, encara hi ets a temps!

(programació actualitzada)

Caixa d'eines digitals. Comunica't amb el teu públic.

La revolució tecnològica dels darrers anys ha comportat un canvi profund en qualsevol relació que s'estableixi entre una empresa, sigui del sector que sigui, i el seu client. El món digital és un aliat potent per establir nous nivells de comunicació. No obstant això, davant la immensitat del mercat, és molt important conèixer el sector en què som, en aquest cas, la cultura, qui és el nostre usuari i quines són les eines digitals que ens permeten interactuar amb aquest usuari, en clau d'utilitat i d'èxit.   
Aquesta sessió mostrarà com el procés digital modifica substancialment els processos de creació, producció i difusió cultural, així com de quines eines digitals es pot beneficiar qualsevol disciplina de l'àmbit cultural per aconseguir una bona comunicació amb el públic. 
Objectius: per una banda, fer palès el canvi de paradigma pel que fa al nou rol del públic, present en la creació, la producció i la distribució de productes culturals i, per l'altra, posar al dia les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de les eines digitals que poden utilitzar per fidelitzar el públic i captar-ne de nou.
Sessió adreçada a responsables del màrqueting i la comunicació de les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de tots els àmbits (arts escèniques, música, editorial, arts visuals, audiovisuals i vídeojocs). 

HORARI i ESPAI

Dijous 9 de juliol, de 09:30h a 15:00 h.
Museu d'Història de Catalunya. Auditori. 4a planta. Pl. de Pau Vila, 3 (Palau de Mar). Barcelona 08003.
09.30h - 09.45h. Registre inscripcions.
09.45h - 10.00h. Oberturta de la sessió a càrrec de Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals.. 
10.00h - 11:00h. "La gestió del canvi", a càrrec de Genís Roca.
Fundador de RocaSalvatella, empresa de serveis focalitzada en el desenvolupament de negoci i cultura a les organitzacions a partir de les oportunitats que ofereixen les xarxes i la digitalització.




11.00h - 12.00 h. "Com fer la nostra comunicació memorable a través de la tecnologia", a càrrec d'Àlex Bartumeus.
Economista involucrat en projectes digitals dels dels anys 90, actualment és Chief Digital Officer a McCann Worldgroup a Barcelona, i també desenvolupa les funcions de director del Consumer Lab, un departament d’R+D+I sobre tecnologies al servei del grup.


12.00h -1 2.20h. Descans
12.30h - 14.00h. Presentació, en format de pitching, de vuit  projectes de l'entorn digital.
Moderadores: Silvia Duran, coordinadora de l'Àrea de Públics i  Marisol López, directora de l'Àrea Digital de l'ICEC.
  
Stree2lab
Amb Captoorama creen la primera línia de tatuatges connectats que reinventa la comunicació entre la marca i l’usuari i aporta un valor afegit al visitant a través d’una experiència interactiva sorprenent.

Noèlia Asensi. Arquitecta especialitzada en art, disseny i espai públic. Fundadora d’En Públic, estudi de disseny enfocat a accions a l’espai públic, i d’Stree2lab, laboratori de documentació i mapeig d’art urbà.  

Social Beyond
Social And Beyond ofereix eines de màrqueting eficaces per aconseguir la implicació dels visitants a través de la connectivitat dels telèfons intel·ligents (smartphones) i les tecnologies wifi.

Jordi Vallejo. CEO emprenedor i cofundador de Social and Beyond. Assessor sènior de tecnologia per a empreses de venture capital i empreses de tecnologia per a la presa de decisions estratègiques. Va fundar una de les primeres empreses de VoIP TI a Taiwan fa 15 anys i una altra a Espanya (Coolnection i TelSIP, respectivament).

Emotions Ar
Plataforma cloud de continguts audiovisuals per ser emesos en realitat augmentada

Carles Montanyà. COO y co-founder de emotionsAR. Economista y MME por ODESA.



Jocs al segon
La ludificació permet que diferents experiències que no són jocs siguin viscudes amb la mateixa intensitat i motivació que els jocs.

Oriol Ripoll. Especialista en jocs. Actualment és creatiu a Jocs al segon, una consultora dedicada a projectes culturals, educatius i de comunicació a través del joc. Professor de creació de jocs a Enti, el grau de Videojocs de la UB.

Innovae Augmented Reality
Consultora especialitzada en la tecnologia de realitat augmentada i les aplicacions mòbils amb més de 100 projectes de realitat augmentada realitzats de manera transversal en tot tipus de sectors i de clients.

Xavier Riba. .Dissenyador gràfic especialitzat en el camp de la multimèdia i les tecnologies interactives, és CMO d’Innovae Augmented Reality i professor en diferents centres (CETT, IL3/UB i ESCODI).
Mobappi Events 
Servei que permet disposar d'una app iPhone i Android enfocat a difondre i promocionar l'activitat cultural d'un teatre, museu, festival, grup musical... Els usuaris tindran un accés ràpid a l'agenda, notícies, informació sobre el teatre, xarxes socials i a rebre notificacions push.

Marc Coll. Diplomat en Enginyeria Tècnica Informàtica de Gestió. Des del 2007 fins l'actualitat és soci cofundador i director tècnic de l'empresa Sixtemia Mobile Studio, S.L., empresa especialitzada al desenvolupament d'apps mòbils de qualitat. 

          
Relatiooon.com
Com podem fer que una sala de concerts parli amb el seu públic? i un teatre? i un festival? Com podem fer que el seu públic contesti? Què podem fer perquè la relació sigui sana? I sobretot, com podem fer que tot això no sigui flor d’un sol dia?

Albert Ferré. Advocat de formació, ha participat en desenes de projectes culturals. Actualment és el COO d’Omitsis i cap del departament de traduccions tecnològiques on fan de connectors entre els desenvolupadors més durs i els clients més impossibles.




PaperQ

PaperQ és una plataforma per a dispositius mòbils (iOS) que desenvolupa experiències interactives i continguts digitals de valor al voltant de la cultura, reforçant el vincle amb l'entorn analògic i desenvolupant estratègies de comunicació que afavoreixen el transvasament entre audiència digital i públic real.

Rafel Plana.  Músic i "conspirador cultural". Creador de músiques i bandes sonores en l'àmbit de les arts escèniques i l'audiovisual des del 2003. Funda PaperQ amb l'objectiu de donar valor al procés de compra i consum de continguts digitals en dispositius mòbils, amb l'objectiu d'aixecar ponts entre l'entorn digital i el món real.
14.00h - 15.00h.  Espai de networking entre els conferenciants, els projectes presentats i el assistents a la sessió. 

Publica un comentari a l'entrada