Si encara no us hi heu inscrit...
Noves tendències en comunicació cultural
El Departament de Cultura proposa un recorregut de 3
sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals
que s'inicien en aquest àmbit i a professionals que amb un nivell
mitjà-alt d'expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.
1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013.
2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013.
3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 20 de novembre de 2013.
l'objectiu d'aquesta sesssió és ajudar els responsables de comunicació
de projectes i serveis culturals a obtenir la màxima difusió dels seus
projectes. Repassar les claus d'una campanya d'èxit: posicionament,
públic, testimonials, comunitats, boca-orella, nous recursos i eines
creatives.
Sessió adreçada a caps de comunicació i gestors culturals interessats en l'àmbit de la comunicació i el màrqueting cultural amb un nivell de coneixement avançat.
HORARI i ESPAI
Dimecres 20 de novembre, de 10:00h a 14:00 h.
Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica. Rambla Santa Mònica, 7. Barcelona 08002.
PROGRAMA
10.00 h. Introducció teòrica, a càrrec de Cristina Salvador.
- Com es pot traslladar la creativitat artística a la comunicació. La idea creativa.
- Tingues clar el teu posicionament.
- Quins són els teus públics? La clau de l'èxit és la segmentació.
- Fes que parlin de tu… Testimonials, boca-orella.
- Èxits i fracassos en les campanyes virals.
- Accions de carrer i màrqueting de guerrilla que poden sorprendre.
- Accions low cost: si no tens pressupost, aguditza l'enginy.
- Nous recursos: ludificació, mobile first, realitat augmentada, etc.
- La importància d'apropar-se a les comunitats: viquipedistes, fotobloggers, instagrammers… Saps qui són i com trobar-los?
Tendències del 2013: analitzem les principals tendències de comunicació:
Hipersegmentació, cocreació, slow life, smart culture, màrqueting sensorial, empremta digital mòbil, el rerouting, l'intercanvi i la col·laboració, el valor de l'austeritat, les iniciatives amb causa, la cerca de la felicitat…
Hipersegmentació, cocreació, slow life, smart culture, màrqueting sensorial, empremta digital mòbil, el rerouting, l'intercanvi i la col·laboració, el valor de l'austeritat, les iniciatives amb causa, la cerca de la felicitat…
11.00 h. Casos d'èxit a Catalunya
12.00 h. Pausa
12.30 h. Recull de casos d'èxit internacionals
13.00 h. Taula rodona
Periodistes de diversos àmbits expliquen com sorprendre a través de la comunicació des de la cultura, què els interessa, què és notícia.
Periodistes de diversos àmbits expliquen com sorprendre a través de la comunicació des de la cultura, què els interessa, què és notícia.
- Germà Capdevila, de la revista Esguard
- Jordi Bordes, de Recomana.cat
- Pere Rosales, de Inusual
PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme
per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions
internacionals al CIDOB. Té 18 anys d'experincia en comunicació
corporativa, màrqueting cultural, responsabilitat social, comunicació
interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques
d'actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i
postgraus. Directora d'aPortada, consultora de comunicació estratègica i
gestió d'esdeveniments.
COMPARTEIX-HO |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada