19.11.13

NOVES TENDÈNCIES EN COMUNICACIÓ CULTURAL

Màrqueting i comunicació
 
Si encara no us hi heu inscrit...
 

Noves tendències en comunicació cultural

El Departament de Cultura proposa un recorregut de 3 sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals que s'inicien en aquest àmbit  i a professionals que amb un nivell mitjà-alt d'expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.
 
1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013.
2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013.
3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 20 de novembre de 2013.
 
l'objectiu d'aquesta sesssió és ajudar els responsables de comunicació de projectes i serveis culturals a obtenir la màxima difusió dels seus projectes. Repassar les claus d'una campanya d'èxit: posicionament, públic, testimonials, comunitats, boca-orella, nous recursos i eines creatives.

Sessió adreçada a caps de comunicació i gestors culturals interessats en l'àmbit de la comunicació i el màrqueting cultural amb un nivell de coneixement avançat.

HORARI i ESPAI

Dimecres 20 de novembre, de 10:00h a 14:00 h.
Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica. Rambla Santa Mònica, 7. Barcelona 08002.
 
 
PROGRAMA
 
10.00 h. Introducció teòrica, a càrrec de Cristina Salvador.
  • Com es pot traslladar la creativitat artística a la comunicació. La idea creativa.
  • Tingues clar el teu posicionament.
  • Quins són els teus públics? La clau de l'èxit és la segmentació.
  • Fes que parlin de tu… Testimonials, boca-orella.
  • Èxits i fracassos en les campanyes virals.
  • Accions de carrer i màrqueting de guerrilla que poden sorprendre.
  • Accions low cost: si no tens pressupost, aguditza l'enginy.
  • Nous recursos: ludificació, mobile first, realitat augmentada, etc.
  • La importància d'apropar-se a les comunitats: viquipedistes, fotobloggers, instagrammers… Saps qui són i com trobar-los?
Tendències del 2013: analitzem les principals tendències de comunicació:
Hipersegmentació, cocreació, slow life, smart culture, màrqueting sensorial, empremta digital mòbil, el rerouting, l'intercanvi i la col·laboració, el valor de l'austeritat, les iniciatives amb causa, la cerca de la felicitat…

11.00 hCasos d'èxit a Catalunya
12.00 h. Pausa 
12.30 h. Recull de casos d'èxit internacionals
13.00 h. Taula rodona
Periodistes de diversos àmbits expliquen com sorprendre a través de la comunicació des de la cultura, què els interessa, què és notícia.
  • Germà Capdevila, de la revista Esguard
  • Jordi Bordes, de Recomana.cat
  • Pere Rosales, de Inusual
 
PONENT Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 18 anys d'experincia en comunicació corporativa, màrqueting cultural, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques d'actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Directora d'aPortada, consultora de comunicació estratègica i gestió d'esdeveniments.
 
COMPARTEIX-HO  Compartir al Facebook Compartir al Twitter