29.11.13

TRAÏCIÓ AL CÍRCOL MALDÀ


DECÀLEG ENTORN AL CÍRCOL MALDÀ

Estimats amics:
Davant la notícia feta pública de què el Círcol Maldà torna a obrir la porta de les mans de la companyia Pirates Teatre, em veig amb la necessitat i amb l’obligació d’aclarir algunes coses.

1.- Durant l’últim any que he passat a la sala, vaig demanar oficialment a la propietat en diverses ocasions que em renovessin el contracte de lloguer. Sempre em van respondre, i així ho he transmès quan m’ho han preguntat, que això no era possible ja que ho volien dedicar a una activitat diferent. Mentien.

2.- Adrià Aubert, Pirata Timoner i col·laborador meu al Maldà, em va insinuar a principis d’Agost que volia arribar a un tracte amb el propietari del Círcol per portar ell mateix la sala, comptant amb la meva col·laboració. Que ell només ho faria si el propietari acceptava la proposta amb aquesta condició. Li vaig dir que el que es proposava, al meu poble en diem traïció. Em va dir que si jo ho veia així, que desistia de la seva idea. Mai més vam parlar del tema. Mentia.

3.- Durant l’últim mes de la meva gestió, Betina Aparicio, administradora de la propietat, em comunicava que estaven interessats en comprar-me part del material que jo havia instal·lat a la sala. Era obvi que algú el volia fer servir. Li vaig preguntar qui serien els nous llogaters. Em va dir que no ho sabia. Mentia.

4.- Marina Marcos, la meva gerent al Maldà, i nova gerent del Maldà Pirata, va treballar amb mi fins l’últim dia del mes de setembre passat, a la taula del costat de la meva. Des d’aquest petit despatx compartit, vaig mantenir les converses telefòniques amb Aparicio sobre la venda del material. Quan penjava el telèfon, li preguntava a la Marina qui creia que serien els nous llogaters? Em va dir que no ho sabia. Mentia.

5.- Adrià Aubert, Laura Aubert, Marina Marcos, entre d’altres Pirates, van assistir als actes de comiat que vam celebrar al Maldà el dia del tancament. Tots van fingir una afligida decepció. Mentien.

6.- Basta fer un cop d’ull als propòsits que els Pirates han fets públics respecte al seu projecte al Maldà, les línies de programació, la imatge gràfica, etc. per adonar-se que ens volen fer creure que “recuperen” el Maldà, que el “continuen”, que el “salven”. Menteixen.

7.- Queda clar que no coneixia bé l’Adrià Aubert a nivell personal. Però ha estat el meu ajudant de direcció i crec que, a nivell professional puc donar testimoni que res em resulta tan llunyà com un espectacle seu.

8.- El Círcol Maldà al qual he dedicat el cent per cent dels últims cinc anys de la meva vida, ha sortit per sempre del Carrer del Pi, número 5 i està pendent d’ubicar-se en un nou emplaçament. Res del que hi pugui succeir d’ara endavant no està relacionat amb mi en absolut.

9.- La traïció és com un terrible desassossec que et mutila l’ànima. L’ànima, aquesta idea que els nostres temps han purgat a la condició humana. Només els traïdors la viuen com una festa.

10.- Mai més tornaré a posar els peus al Círcol Maldà, ni personalment ni professionalment; i procuraré fer-me tan lluny com pugui dels Pirates i de tots nàufrags que remolquin. El temps dirà si menteixo o dic la veritat.

Pep Tosar.
26/11/2013